Acuerdo entre el Museu del Calçat y la UNED para impulsar la formación i la difusión cultural

inca

 

El Museu del Calçat i de la Indústria d’Inca i la UNED-Illes Balears han signat un conveni de col·laboració per potenciar la recerca, la formació i la difusió del patrimoni industrial i cultural de la ciutat. L’acord, signat per Virgilio Moreno, batle d’Inca, i Judit Vega Avelaira, directora de la UNED-Illes Balears, estableix un marc de cooperació per a l’organització d’activitats acadèmiques, científiques i divulgatives.

«Continuem treballant de valent per consolidar el Museu com a referent a les Balears i, especialment, per posicionar-lo com a punt de trobada, connexió i treball entorn de tots aquells temes referents amb el calçat i les seves indústries», destaca el batle d’Inca, Virgilio Moreno.

«Inca és una ciutat que està destacant per la seva implicació en recuperar, difondre i donar valor a la seva cultura i la seva història. Ens fa una il·lusió especial signar aquest conveni amb el Museu del Calçat, un espai extraordinari dedicat al qual va ser el motor econòmic i, per això, l’ànima del desenvolupament d’Inca», afirma la directora de la UNED-Illes Balears, Judit Vega.

Gràcies a aquest conveni, ambdues institucions treballaran conjuntament en l’organització de seminaris, cursos i trobades sobre temàtiques relacionades amb la història del calçat, la moda i la indústria. A més, s’impulsarà la participació d’especialistes acadèmics en les iniciatives del Museu i la integració dels continguts del centre en programes formatius de la UNED.

Per la seva part, el regidor de Museus, Andreu Caballero, destaca que: «Aquest conveni suposa una gran oportunitat per potenciar la formació i apropar el coneixement a la ciutadania. La UNED és una institució de referència a les Illes i, amb aquest acord, establim una sinergia que beneficiarà tant als estudiants com al conjunt de la nostra comunitat».

Així doncs, amb aquest acord, l’Ajuntament d’Inca reafirma el seu compromís amb la promoció de la cultura, el coneixement i la divulgació, establint aliances estratègiques amb institucions acadèmiques de prestigi.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

  • Collage of recycling site photos on the left and Euroreciclaje Balear logo with website and contact details on the right.
  • Aqualand promo banner with two excited people at a water park, slides in the background; includes '30% dto.', 'New Attractions 2026', and 'Clica aquí'.
  • Ad: Instaladora Cardell, S.A. climatización y calefacción A.C.S. con servicios de calefacción, ACS, instalación de GAS, fontanería y más; teléfonos 971 737 889 y 902 559 107; www.instaladorcardell.es

Noticias relacionadas